Робота з обдарованими дітьми


         

Наше суспільство, роблячи крок від постіндустріальної цивілізації інформаційних технологій, дедалі гостріше відчуває потребу в людях, які матимуть фундаментальні знання  в різних підрозділах науки й умітимуть адаптувати їх до постійно змінюваних умов своєї життєдіяльності, активно розбудовуватимуть суспільну інфраструктуру з використанням найсучасніших технологій. Підготувати нову генерацію національної інтелектуальної еліти відповідно до змінених суспільних умов має, певна річ, саме школа. Так, саме від якості, обсягів та інтенсивності роботи освітян над інтелектуальним розвитком школярів залежить майбутня доля народу. Особливої ж уваги з боку педагогів потребують обдаровані діти, які вже зі шкільної лави виявляють свої здібності. Пробудити дрімотні сили інтелекту і творчі можливості учня – одне з основних завдань учителя.
         Організація роботи з обдарованими дітьми  має свої особливості, відзначається самобутнім характером і неповторністю. Для того, щоб допомогти таким учням у школі введено спецкурс «Шедеври світової літератури».
         Головні критерії, якими послуговуються члени творчих груп спецкурсу є :
ü новизна  теми;
ü її актуальність;
ü зв’язок теми з шкільним матеріалом;
ü відповідність формулювання теми її обсягу та матеріалу з яким вона пов’язана, віковим особливостям школярів.
Приділяючи увагу досконалому вивченню художніх творів, визначення проблематики, жанру, композиції, не залишається осторонь і робота з юними поетами, які постійно друкуються у шкільній газеті «Літературне перо!» (Кумань Юлія 11-б кл., Гончар Анастасія 9 кл., Ткач Богдана 11-А кл.)
Звичайно, писати вірші, робота  клопітка. Вчитель не повинен нав’язувати  юним поетам своєї думки, щодо написання тієї чи іншої поезії – з одного боку, з іншого – потрібно підказати. поправити, відредагувати риму, стиль.
Кожен з учнів ніжиться своїми літературними уподобаннями та художніми смаками і для того ,щоб навчати, потрібно знати і розуміти своїх учнів, потрібно стояти  не над ними, моралізуючи на літературні теми, а бути поруч, спільно радіючи новим поетичним відкриттям.




Коментарі